Vraag: 1
In welke leeftijdsgroep valt jouw kind?
Alternate Text

Over deze campagne

Kinderen groeien op met internet dat, net als de echte wereld, mooie en leuke kanten heeft maar ook minder leuke of zelfs gevaarlijke kanten. Gepest worden op internet, onbedoeld intieme gegevens delen of in aanraking komen met beelden die niet voor jonge ogen bedoeld zijn – het kan elk kind overkomen. Maar wat kun je doen om ervoor te zorgen dat het online mediagebruik van je kind leuk én veilig is? Doe de test, bekijk het resultaat en lees het deskundigadvies! Deze campagne is erop gericht om ouders met kinderen in de leeftijd van 4 tot 12 jaar inzicht en ondersteuning te bieden in de uitdagingen die de digitale wereld met zich meebrengt. Dit is een initiatief van Kaspersky in samenwerking met onderzoeksbureau Qrius en Justine Pardoen van Bureau Jeugd en Media.

Over Kaspersky

Kaspersky levert ruim 20 jaar cybersecurity die beveiligt tegen voortdurend veranderende digitale dreigingen. Onze meest geteste en bekroonde oplossingen beschermen 400 miljoen gebruikers en 270 duizend zakelijke klanten wereldwijd. Het is onze missie om de digitale wereld veiliger te maken.

Over Bureau Jeugd & Media

Bureau Jeugd & Media gidst volwassenen door de mediawereld van kinderen en tieners. Dr. Justine Pardoen (1959) is specialist mediaopvoeding bij Bureau Jeugd & Media en hoofdredacteur van Mediaopvoeding.nl. Sinds 2002 verdiept zij zich in mediaopvoeding, mediawijsheid en digitale geletterdheid. Ze verbindt kennis uit de wetenschap met de praktijk van alledag.

Bij Bureau Jeugd & Media geeft ze leiding aan een team dat in het hele land ouderavonden, lezingen en workshops geeft. Voor ouders, jeugdprofessionals en docenten. Ze was hoofdredacteur van Ouders Online, schreef boeken over internetopvoeding, en was mede-oprichter van het kenniscentrum 'Mijn Kind Online' (in 2014 opgegaan in Kennisnet.) Haar laatste boek 'Focus!', over sociale media als de grote afleider, helpt ouders om te praten met pubers over de rol van media in hun leven.

Deze test is samengesteld door onderzoeksbureau Qrius en is bedoeld om op speelse wijze ouders bewuster te maken over media opvoeding. De uitslagen kunnen een idee geven hoe je als volwassene belangrijke onderwerpen bespreekt met (jonge) kinderen. Het zijn aanbevelingen, die jij als ouder kan toepassen waar nodig.
Bureau Jeugdzorg en Media Qrius