Welkom in onze keuken

Kaspersky en Nexway slaan de handen ineen om een transparant en open e-commerce-platform te creëren voor beveiligings- en privacyproducten.

Dit o zo vreemde jaar komt eindelijke tot een einde. Natuurlijk, 2020 zal worden herinnerd vanwege allerlei soorten onvoorziene gebeurtenissen en moeilijkheden, maar het heeft ook een aantal mooie kansen opgeleverd! Wij zijn bijvoorbeeld bezig geweest met de uitbreiding van onze werkzaamheden — niet alleen in het traditionele segment van cybersecurity, maar ook op daaraan gerelateerde gebieden, zoals antidrone- en e-commerce-systemen.

Als u denkt dat dat laatste niet voor ons is, hebt u het mis. We kijken inmiddels al meerdere jaren naar manieren om de gegevens van onze gebruikers en klanten niet alleen op hun computers en in onze systemen te beschermen, maar ook op het gebied van waar onze technologiepartners die gegevens gebruiken. Ik heb het dan in de eerste plaats over online platforms voor de aanschaf van abonnementen op onze producten.

Natuurlijk voldoen al onze partners aan alle betalingsbeveiligingsnormen, privacywetten zoals de AVG, enzovoorts, maar het simpelweg volgen van de regelgeving is niet genoeg voor ons, zoals ons Global Transparency Initiative ook laat zien. Wij willen de lat nog hoger leggen. We willen de transparantie van de IT-sector in zijn geheel verbeteren, evenals onze verantwoordelijk voor wat ons wordt toevertrouwd. Daarom hebben we in Nexway geïnvesteerd, een van onze belangrijkste partners in de e-commerce-markt, met als streven om het veiligste, meest ethische en meest transparante ecosysteem voor online handelen op te bouwen, in het bijzonder geoptimaliseerd voor spelers op het gebied van cybersecurity.

Voor degenen die deze naam voor het eerst horen: Nexway is een 25 jaar oud Frans bedrijf dat bedrijven in 140 landen helpt hun producten online te verkopen.

Kaspersky werkt al jarenlang samen met Nexway, en wij geloven dat de kracht van het platform ligt in het aanpassingsvermogen ten opzichte van de wettelijke en fiscale regelgeving in elk land waar ze actief zijn. Onze doelstelling is om die flexibiliteit aan te vullen met dynamische diensten en technologieën die Nexyways partners in staat stellen om hun bedrijven snel aan te passen aan eventuele veranderingen, zelfs het soort drastische en snelle veranderingen als die we dit jaar hebben kunnen zien.

Voor bestaande partners, en vooral voor verkopers van beveiligingsproducten, hebben we een opmerking bij ons restaurantachtige “open keuken”-concept: u voelt zich veiliger als u iets eet waarvan u heeft gezien dat het op de juiste wijze is bereid, toch?

Hetzelfde geldt voor het verwerken van gegevens en betalingen. Via gecertificeerde processen en regelmatige audits zal Nexway aan kunnen tonen dat ze alle gegevens van klanten en abonnees op veilige wijze opslaan en verwerken in volledige overeenstemming met de wet en interne beleidsvormen van partners, ongeacht hoe streng deze zijn, en dat niemand (inclusief Nexway zelf) deze gegevens gebruikt.

Oftewel: uw abonnees zijn alleen van uw, tenzij anderszins overeengekomen met diezelfde abonnees. Het product van deze vertrouwensrelatie zal een marktplaats zijn die is geoptimaliseerd voor het verkopen van privacy- en beveiligingsproducten — een marktplaats die zowel kopers als abonnees echt kunnen vertrouwen.

Ik wil graag benadrukken dat het onze rol is om Nexway te helpen om die visie tot leven te brengen, en niet om grote organisatorische veranderingen door te voeren. Nexway zal een apart bedrijf met zijn eigen management, processen en rapportages blijven, in overeenstemming met alle Europese wetten en regelgeving. Wij beperken onze input tot technologische expertise en strategische begeleiding. We hopen van harte dat Nexways partners met het bedrijf blijven samenwerken en dat de verbeterde transparantie en openheid ook nieuwe partners zullen aantrekken. Tenslotte zijn wij ook niet van plan om samenwerkingen met andere e-commerce-platforms te beëindigen.

De toekomst zit vol kansen en uitdagingen, maar zoals het Global Transparency Initiative aantoont is het allemaal de moeite waard! Het vertrouwen van partners en klanten is voor ons het waardevolst, en daarom zijn we ook vol vertrouwen dat we successen gaan behalen.

Tips