Meer automatisering voor MSSP-bedrijven

Onze tools om klantinfrastructuur te beveiligen, te monitoren en de managen kan geïntegreerd worden met Autotask PSA.

Automatisering is een hoeksteen van MSP-bedrijven. Voor een bedrijf met een significant aantal klanten is het haast onmogelijk om services te bieden zonder een platform voor supervisie, resource management, en controle van IT-systemen. Daarom gebruikt 90% van de MSP-partners remote monitoring en management (RMM) systemen en 75% maakt gebruikt van platforms voor professional service automatisering (PSA). En wat wij doen, is het compatibel maken van onze producten met die platforms.

Bij het verlenen van veiligheidsdiensten, speelt automatisering een nóg grotere rol. MSP-providers moeten problemen oplossen nog voordat hun klanten merken dat ze er zijn. Onze taak is hierbij PSA-systemen zo snel mogelijk informeren over veiligheidsincidenten, met zoveel mogelijk technische details zodat hun specialisten weten wat er zich afspeelt en zodat ze weten hoe ze kunnen handelen.

Onze tool om klantinfrastructuur te beveiligen, te monitoren en te managen kan geïntegreerd worden met de populairste RMM en PSA-platforms – ConnectWise Automate, ConnectWise Manage, en Tigerpaw One. Een tijdje geleden voegden we ook integratiemogelijkheden toe met een andere populaire PSA-platform, namelijk Autotask.

Integratie van onze sleuteloplossingen (Kaspersky Endpoint Security voor Business en Kaspersky Endpoint Security Cloud) met Autotask biedt een krachtige combinatie van monitoring en management tools, zoals automatisch factureren en ticket-creatie voor klantenaccounts.

Geautomatiseerde ticketing

Door het automatiseren van ticket-creatie voor verschillende klantincidenten (zoals de-installatie van een endpoint securityprogramma of een virusaanval), werk je op proactieve wijze aan de veiligheid van je klanten, en bovendien los je incidenten op nog vóórdat klanten zich ervan bewust zijn. Het is ook mogelijk een speciale werkflow op te stellen voor al je klantenaccounts. Door de automatische creatie van tickets bespaar je tijd bij het monitoren van de klantaccount en het verhoogt het aantal klanten per technicus. Voor extra resource efficiëntie kun je prioriteiten toekennen aan tickets en kun je bovendien wachtrijen creëren om de prioriteiten in de gaten te houden. Op deze manier zullen tickets niet verloren gaan.

Nog een cruciale en bijna unieke functie is het automatisch sluiten van tickets. Als een technicus bijvoorbeeld vier tickets krijgt van hetzelfde bedrijf, waarin staat dat de antivirusdatabases al geruime tijd niet geüpdatet zijn, dan hoeft deze niet alle vier apart te behandelen. De technicus kan dan de taak updaten vanuit de console. Als de taak eenmaal uitgevoerd is en de endpoints geüpdatet zijn, zullen de tickets automatisch gesloten worden.

Geautomatiseerd factureren

Integratie met Autotask vereenvoudigt de toegang tot informatie over het gebruik van onze producten, die op zijn beurt op significante wijze de verslaggeving en klantfacturering automatiseert en vereenvoudigt. De integratietool kan het aantal beveiligde apparaten berekenen en deze informatie dagelijks doorsturen naar Autotask. Iedere maand kan een rekening voor de klant opgesteld worden zonder het aantal beveiligde apparaten te moeten uitrekenen. Die informatie wordt rechtstreeks in het PSA-systeem opgeslagen.

Ingebedde rapportage

Met Autotask kunnen service- en licentierapportages direct gegenereerd worden. Servicerapportages bevatten statistieken over de beveiligingsservice die aan de klant is verstrekt in de afgelopen 30 dagen en in de afgelopen 7 dagen, wat de waarde van het product weergeeft. Licentierapportages geven informatie over het gebruik van licenties en beschikbaarheid.

De kracht van configureren

Op het eerste gezicht lijkt integratie slechts een aantal parameters en interactieregels die ingesteld en ingeschakeld kunnen worden. De voordelen ervan zijn echter erg groot en cruciaal. Bij het instellen van een integratie kun je de entiteiten van de oplossingen van Kaspersky Lab en Autotask met elkaar verbinden en kun je bepalen welke interactie er tussen beide plaatsvindt, door middel van interactieregels. In andere woorden, je kunt in eerste instantie een voor een de klantaccounts in Autotask verbinden met soortgelijke entiteiten in de producten van Kaspersky: virtuele servers, als je Kaspersky Security Service Center gebruikt, of werkruimten voor Kaspersky Endpoint Security Cloud. Als dat eenmaal is vastgesteld, kunnen de taken grotendeels geautomatiseerd worden voor de technici: geautomatiseerd factureren, ticketing en andere processen. Je hebt geen extra tools of consoles nodig: je kunt alles bedienen vanuit Autotask.

En niet te vergeten: het is cruciaal om te weten dat de integratie werkt ongeacht het type endpoint-beveiliging dat je gebruikt – in de cloud of op locatie. Mocht je liever gebruikmaken van Software-as-a-Serviceoplossingen, dan kun je kiezen voor Kaspersky Endpoint Security Cloud; als je je eigen infrastructuur hebt en je liever zelf de console wilt managen, dan kun je kiezen voor Kaspersky Endpoint Security voor Business. Vanuit het integratieperspectief maakt het niet uit, beide worden ondersteund.

Om meer te weten te komen over het MSP Programma van Kaspersky Lab, kun je onze website Managed Service Provider Partnership raadplegen.

Tips