20 februari 2018 - Voor het vijfde jaar op rij bezet Kaspersky Lab de toppositie in zijn TOP3 cybersecurity metric, op basis van onafhankelijke tests. Producten van Kaspersky Lab hebben in 2017 beter gepresteerd dan die van alle andere beveiligingsleveranciers in een groot aantal onafhankelijke tests: in 86 tests en reviews behaalden we 72 keer de eerste plaats, terwijl in 91 procent van de gevallen sprake was van een top-3-notering.

Volgens de TOP3 metric is Kaspersky Lab ook in 2017 de meest geteste en meest bekroonde beveiligingsleverancier op de markt. Deze resultaten versterken de positie van het bedrijf als marktleider, die te danken is aan de beste beveiligingsoplossingen en hoogwaardige bescherming tegen bekende, onbekende en geavanceerde dreigingen.

De TOP3 metric van Kaspersky Lab monitort de prestaties van producten – voor consumenten én voor zakelijk gebruik – van topbeveiligingsbedrijven, op basis van onafhankelijke beoordelingen van onafhankelijke, gerenommeerde testinstanties. Dit gebeurt door de resultaten van die beoordelingen te vergelijken, en op die manier nauwkeurig bij te houden hoe de verschillende producten op de markt presteren. Er wordt gekeken hoe hoog iedere leverancier scoort in de tests, waarbij punten worden toegekend op basis van het aantal top-3-noteringen in verhouding tot het aantal tests waarin het specifieke merk is beoordeeld.

In de TOP3-berekeningen worden alleen transparante tests betrokken, wat betekent dat de metric eerlijk en onpartijdig blijft. De TOP3 meet de beoordelingen van testlaboratoria als AV-Test, SELabs, MRG Effitas en AV-Comparatives, die stuk voor stuk bekendstaan om hun neutrale, geavanceerde tests. De producten zijn getest op de geboden bescherming tegen geavanceerde dreigingen, ransomware, exploits, financiële malware en meer. Ook wordt gekeken naar het vermogen om op verschillende besturingssystemen fout-positieve uitslagen accuraat op te pakken.

Kaspersky Lab kwam in 2017 in meer onafhankelijke tests voor dan alle andere leveranciers: 86 in totaal, terwijl de naaste concurrent op 68 is blijven steken. In 91 procent van deze tests staan de producten van het bedrijf in de top-3, een prestatie die door geen enkele andere leverancier wordt benaderd. De grootste concurrent van Kaspersky Lab zit in 72 procent van de tests bij de eerste drie.

"Technologisch leiderschap en expertise op het gebied van cyberbeveiliging vormen de kern van alles wat we doen”, zegt Martijn van Lom, General Manager Kaspersky Lab Benelux. “Volgens onze unieke aanpak, waarbij we menselijke intelligentie combineren met geavanceerde technologie, ontwikkelen we voortdurend producten om onze klanten te beschermen tegen bekende, onbekende en uitdagende cyberdreigingen. Onze toppositie in de TOP3 metric, voor het vijfde jaar op rij, is een bewijs van het vermogen van Kaspersky Lab om de beste bescherming op de markt te bieden, voor grote bedrijven, individuen en alles er tussenin.”

Informatie over de testmethodiek en de eerdere successen van Kaspersky Lab kunt u vinden op https://media.kaspersky.com/en/TOP3_2017.pdf.

Hoogwaardige bescherming van Kaspersky Lab niet te stoppen in onafhankelijke tests

Voor het vijfde jaar op rij bezet Kaspersky Lab de toppositie in zijn TOP3 cybersecurity metric.