Bedrijfsoverzicht

Overzicht van Kaspersky Lab: onze waarden, activiteiten, oplossingen en diensten

  • We zijn een van de snelst groeiende bedrijven in cyberbeveiliging en het grootste particuliere bedrijf in deze sector. Onze holding is geregistreerd in het Verenigd Koninkrijk. We zijn actief in 200 landen en hebben 37 kantoren verdeeld over 32 landen. Bijna 3300 zeer gekwalificeerde specialisten werken voor Kaspersky Lab.

    We zijn een wereldwijd bedrijf, met een wereldwijde visie en een focus op internationale markten. Onze wereldwijde niet-geauditeerde IFRS-omzet voor 2015 was USD 619 miljoen.

    Dankzij onze onafhankelijkheid kunnen we flexibeler zijn; anders denken en sneller handelen. We zijn voortdurend aan het vernieuwen om bescherming te leveren die effectief, bruikbaar en toegankelijk is. We zijn er trots op dat we toonaangevende beveiliging ontwikkelen die ervoor zorgt dat wij – en al onze 400 miljoen gebruikers en 270.000 zakelijke klanten – één stap voorblijven op potentiële dreigingen.

    Dankzij onze toewijding aan mensen én geavanceerde technologie blijven we de concurrentie een stap voor. Ons bedrijf wordt een 'leider' genoemd in endpointbescherming door de 'Grote Drie' van de onderzoeksbureaus (Gartner, IDC en Forrester). We blijven onze marktpositie versterken en zitten stevig in het zadel als een van de vier grootste leveranciers van endpointbeveiliging.

    Endpointbeveiliging is altijd de kern van onze activiteiten geweest, vooral voor het MKB. Tegelijkertijd verwachten we dat in de komende jaren de markt voor grote ondernemingen een van onze voornaamste groeifactoren zal zijn, met name op het gebied van non-endpointbeveiliging. De behoeften van onze klanten veranderen in overeenstemming met de ontwikkeling van het risicolandschap. Daarom breiden we ons aanbod voor bedrijven voortdurend uit met beveiligingsoplossingen en diensten die worden versterkt met de wereldwijde cyberbeveiligingsinformatie van Kaspersky Lab.

    • Onze unieke ervaring en kennis

      De explosieve groei van nieuwe technologieën biedt mensen nieuwe kansen. Maar door de daaruit voortvloeiende, groeiende afhankelijkheid van IT worden cyberdreigingen een wereldwijd probleem. Expertise in IT-beveiliging is daardoor dubbel zo belangrijk geworden. Kaspersky Lab is op de hoogte van de cyberdreigingen in de wereld. Onze experts hebben enorm veel kennis van en ervaring met het opsporen en neutraliseren van alle vormen van schadelijke programma's.

      Meer informatie >
    • Beveiliging zonder grenzen

      Gezamenlijke inspanningen zijn het effectiefst om cybercriminelen te bestrijden. We delen onze expertise, kennis en technische bevindingen met de wereldwijde beveiligingsgemeenschap, omdat we van mening zijn dat bescherming bieden geen grenzen kent.
      We zijn trots op onze samenwerking met wereldwijde leveranciers van IT-beveiliging, internationale organisaties en nationale en regionale wetshandhavingsinstanties over de hele wereld.

      Meer informatie >
    • Oplossingen en diensten van Kaspersky Lab

      De pijler van onze bedrijfsstrategie is onze superieure beveiligingsinformatie omzetten naar daadwerkelijke bescherming voor onze klanten tegen huidige en nieuwe cyberdreigingen.
      Onze portfolio omvat oplossingen voor de meest uiteenlopende klanten. We beschermen thuisgebruikers, het MKB en grote ondernemingen tegen allerlei bedreigingen en voorzien ze van handige tools om hun beveiliging te beheersen en te beheren.

      Meer informatie >
  • MVO en wereldwijde initiatieven

    Onze ultieme missie - de wereld redden - laat zien dat het bedrijf ernaar streeft cyberspace veiliger te maken en te beschermen wat het belangrijkste is voor mensen. Deze visie verenigt de zakelijke doelstellingen van het bedrijf en onze benadering van maatschappelijk verantwoord ondernemen.

    Onze sponsoring

    We werken altijd graag samen met bedrijven die net zo gepassioneerd zijn over wat ze doen als wij. Daarom is Kaspersky Lab sinds 2010 officieel sponsor van het F1-team Scuderia Ferrari. Scuderia Ferrari koos ons voor de levering van een volledige, geavanceerde IT-beveiligingsoplossing. Het is duidelijk waarom de twee bedrijven zo veel gemeen hebben: beide nemen het op tegen geduchte concurrenten en richten zich op technologisch leiderschap om koploper te blijven. Sinds 2012 staat het logo van Kaspersky Lab op de formule 1-auto van Ferrari, op de overalls van de coureurs en op het uniform van het team. In 2015 kondigde Kaspersky Lab de voortzetting aan van het sponsorcontract met het F1-team Scuderia Ferrari.

    Naast de sponsoring van Scuderia Ferrari ondersteunen we een aantal geografische expedities naar de meest afgelegen gebieden ter wereld. Begin 2012 maakte de Britse ontdekkingsreiziger Felicity Aston met sponsoring van Kaspersky Lab een 59 dagen durende tocht van 1700 km door Antarctica. Hiermee werd ze de eerste vrouw in de geschiedenis die de reis alleen maakte. In 2013 steunde Kaspersky Lab ook de 7 Volcanoes Expedition. Verder kondigde Kaspersky Lab in 2015 aan de Archeological Society at Athens te sponsoren bij het restaureren van de muurschilderingen in Akrotiri (op het eiland Santorini), een plaats die ook wel het Griekse Pompeï wordt genoemd.

    Onze educatieve initiatieven

    Wij vinden dat het stimuleren van de dialoog en het opzetten van educatieve programma's essentiële stappen zijn richting internationale samenwerking in de strijd tegen cybercriminaliteit. Daarom hebben we de Kaspersky Academy opgericht: een reeks projecten die getalenteerde jonge IT-beveiligingsspecialisten ondersteunen.