De MDR-markt is aanzienlijk gegroeid, omdat bedrijven het tekort aan securityprofessionals, de expertise die nodig is om een intern SOC op te bouwen en de budgettaire beperkingen aanpakken. Om dit gat te vullen is het echter belangrijk dat organisaties tussen de grote verscheidenheid aan beschikbare diensten een MDR-partner vinden die betrouwbaar en responsief is.

Kaspersky verbetert daarom zijn Managed Detection and Response Optimum-aanbod om het nog toegankelijker en handiger te maken voor middelgrote ondernemingen. Security-experts kunnen nu in realtime vragen stellen aan de SOC-analisten van het bedrijf over een specifiek incident. De chat is beschikbaar via een incidentkaart in de single management console - Kaspersky Security Center. Securityteams kunnen deskundige hulp krijgen over het huidige incident waarmee ze te maken hebben, evenals advies over responsacties. De chat is altijd beschikbaar en analisten doen hun best om zo snel mogelijk te antwoorden.

Bovendien zullen nieuwe analisten in Europa zich bij Kaspersky SOC voegen om klanten in de regio te helpen beschermen. Kaspersky MDR is sterk vertegenwoordigd in Europa, goed voor 47% van de dekking van de dienst, waarbij Italië, Duitsland en Oostenrijk de meest actieve gebruikers van deze dienst zijn.

"We zijn van plan de gebruikerservaring van Kaspersky MDR Optimum verder te verbeteren en de mogelijkheden ervan uit te breiden. Het verschijnen van een chat is een kleine maar belangrijke verandering die het voor klanten veel gemakkelijker moet maken om incidenten door te werken.

"Wat betreft de uitbreiding in Europa is dit slechts de eerste stap in de ontwikkeling van onze service in de regio. Aangezien het een van de belangrijkste geografische gebieden voor ons is, zullen we erin blijven investeren om aan de behoeften van lokale bedrijven te voldoen", zegt Artem Karasev, Product Marketing Lead bij Kaspersky.

Ga voor meer informatie over Kaspersky Managed Detection and Response naar de officiële website.

Kaspersky voegt analistenondersteuning toe en breidt MDR-team in Europa uit

Kaspersky vereenvoudigt de toegang tot zijn security operation center's (SOC) experts voor zijn Managed Detection and Response Optimum service klanten. Nu kunnen middelgrote ondernemingen direct contact opnemen met Kaspersky SOC-analisten en 24/7 vragen stellen via een speciale chat. Het bedrijf heeft ook geïnvesteerd in de ontwikkeling van de MDR-service in Europa en het expertteam uitgebreid met analisten in de regio.