Overslaan naar hoofdinhoud

Kaspersky Lab: Ferrari’s keuze voor IT-beveiliging

23 april 2013

Kaspersky Lab, een officiële sponsor van het Scuderia Ferrari-raceteam, is verheugd aan te kondigen dat zij de IT-beveiliging aanbieder van het wereldberoemde merk zijn geworden.

Utrecht, 23 april 2013 –Kaspersky Lab, een officiële sponsor van het Scuderia Ferrari-raceteam, is verheugd aan te kondigen dat zij de IT-beveiliging aanbieder van het wereldberoemde merk zijn geworden.

Kaspersky Lab is sinds 2010 een sponsor van Ferrari. Met ieder jaar groeide het partnerschap en verscheen het Kaspersky Lab logo  op de Formule 1 auto's van Ferrari gedurende de drie opeenvolgende seizoenen. De samenwerking gaat dit jaar weer een stap verder: de twee bedrijven hebben een commerciële overeenkomst getekend voor vijf jaar, waarmee Ferrari klant is geworden van Kaspersky Lab en daarmee kan genieten van de totale endpointbeveiliging van de beveiligingsspecialist.

In samenwerking met de IT-afdeling van Ferrari heeft Kaspersky Lab een beveiligingsoplossing voor endpoints gecreëerd die voldoet aan Ferrari’s specifieke behoeften. Deze oplossing is ontwikkeld na zes maanden naleving van strenge testen en benchmarking met andere IT-beveiligingsleveranciers. Kaspersky Endpoint Security for Business wordt op ongeveer 4.000 computers geïnstalleerd en een verdere installatie zal in de komende jaren worden uitgerold naar alle extra apparaten (tablets en smartphones) om zo Ferrari's gehele applicatielandschap te kunnen dekken.

"Aangezien we op alle gebieden van onze bedrijfsvoering naar perfectie streven, hebben we besloten om Ferrari’s gehele IT-beveiliging te optimaliseren. Om onze gevoelige intellectuele eigendom te beschermen zochten we een sterke technologische partner met een complete ‘cutting-edge’ IT-beveiligingsoplossing. We hebben voor Kaspersky Lab gekozen vanwege de kwaliteit van hun endpointbeveiliging en omdat ze speciaal aangepaste opties kunnen ontwikkelen die aan onze behoeften voldoen. We kijken uit naar verdere ontplooiing van onze samenwerking op technologisch gebied en hopen dat deze vijfjarige overeenkomst slechts de eerste fase is,” aldus Vittorio Boero, Ferrari Chief Information Officer.

Klik hier voor het volledige Engelstalige persbericht.

© 1997 – 2013 Kaspersky Lab ZAO

All Rights Reserved. Industry-leading Antivirus Software

Kaspersky Lab: Ferrari’s keuze voor IT-beveiliging

Kaspersky Lab, een officiële sponsor van het Scuderia Ferrari-raceteam, is verheugd aan te kondigen dat zij de IT-beveiliging aanbieder van het wereldberoemde merk zijn geworden.
Kaspersky logo

Over Kaspersky

Kaspersky is een wereldwijd bedrijf voor cyberbeveiliging en digitale privacy dat in 1997 is opgericht. Met meer dan een miljard apparaten die tot nu toe zijn beschermd tegen opkomende cyberbedreigingen en gerichte aanvallen, wordt de diepgaande bedreigingsinformatie en beveiligingsexpertise van Kaspersky voortdurend omgezet in innovatieve oplossingen en diensten om individuen, bedrijven, kritieke infrastructuur en overheden wereldwijd te beschermen. Het uitgebreide beveiligingsportfolio van het bedrijf omvat toonaangevende digitale levensbescherming voor persoonlijke apparaten, gespecialiseerde beveiligingsproducten en -diensten voor bedrijven, evenals Cyber Immune-oplossingen om geavanceerde en zich ontwikkelende digitale bedreigingen te bestrijden. We helpen miljoenen individuen en bijna 200.000 zakelijke klanten om te beschermen wat voor hen het belangrijkst is. Meer informatie op www.kaspersky.com.

Verwant artikel Information