Overslaan naar hoofdinhoud

Annuleringen en vergoedingen

Het abonnement wordt automatisch verlengd aan het einde van een abonnementsperiode, voor een volgende periode, tot je het annuleert. Als je je abonnement niet voor een volgende periode wilt voortzetten, kun je het annuleren. Als je je geldt wilt terugvragen over de laatst betaalde periode, kun je een vergoeding aanvragen. Op deze pagina vind je alle informatie over hoe annuleringen en vergoedingen werken en welke stappen je moet nemen.

Hoe annuleer ik mijn abonnement?

Wat gebeurt er als ik mijn abonnement annuleer?

Hoe vraag ik een vergoeding aan?

Wat gebeurt er als ik een vergoeding aanvraag?

Hoe annuleer ik mijn abonnement?

Je kunt je abonnement annuleren via je My Kaspersky-account. Volg deze stappen:

  • Log in bij my.kaspersky.com
  • Ga naar de pagina Abonnement
  • Klik op Abonnement beheren
  • Selecteer Abonnement annuleren en volg de stappen om je annulering te bevestigen

Je kunt je abonnement ook annuleren door contact op te nemen met Kaspersky-klantondersteuning.

Wat gebeurt er als ik mijn abonnement annuleer?

Als je je abonnement annuleert, stop je de automatische betaling van toekomstige abonnementsperiodes. Je huidige abonnementsperiode biedt dan volledige bescherming tot de einddatum. Na die datum eindigt je abonnement en wordt er niets in rekening gebracht voor volgende periodes.

Annulering is alleen van toepassing op de volgende, ingeplande betaling en betekent geen vergoeding voor een betaling die al is uitgevoerd. Omdat automatische facturering gebeurt vóór het einde van je huidige abonnementsperiode, blijft een abonnement dat tijdens de resterende periode wordt geannuleerd, actief tot het einde van de volgende periode. Als je abonnement bijvoorbeeld verlengd is voor het volgende jaar en er nog 2 weken resterend zijn in de huidige periode, dan eindigt het abonnement over 1 jaar en 2 weken. Als je de verlengingsbetaling voor het volgende jaar wilt annuleren en je abonnement binnen 2 weken voor het einde annuleert, dan moet je een vergoeding aanvragen.

Hoe vraag ik een vergoeding aan?

Op basis van de Algemene voorwaarden van onze wederverkoper Nexway heb je recht op een vergoeding in de volgende gevallen.

Je initiële abonnementsaankoop via de online Kaspersky-winkel kan volledig vergoed worden als je binnen 30 dagen na de aankoopdatum een verzoek indient.

Je automatische betalingen voor abonnementsverlenging kunnen ook vergoed worden:

  • Als de volgende abonnementsperiode in rekening wordt gebracht, heb je 30 dagen vanaf de betaaldatum om een volledige vergoeding van de verlengingsbetaling aan te vragen
  • Na deze periode van 30 dagen kun je je abonnement met een opzegtermijn van één maand annuleren en een pro-ratavergoeding aanvragen voor de overgebleven dagen in je abonnementsperiode


Als je een vergoeding wilt aanvragen, neem je contact op met het supportteam van Kaspersky en verstrek je de volgende informatie:

  • Aankoopdatum
  • Naam en e-mailadres waarmee de aankoop is gedaan
  • Bestelnummer

Wat gebeurt er als ik een vergoeding aanvraag?

Als je een verzoek hebt ingediend, controleert een specialist of alle informatie juist is en het verzoek voldoet aan de criteria in ons vergoedingsbeleid. Als de informatie is bevestigd en een vergoeding wordt uitgevoerd, wordt het geld binnen 5-7 werkdagen teruggestort op je rekening.

Je abonnement wordt dienovereenkomstig geannuleerd. Als je een vergoeding voor een initiële aankoop aanvraagt en het abonnement nog actief is, dan wordt het abonnement geannuleerd en krijgt het de status 'verlopen'. Dit werkt hetzelfde voor automatische verlengingsbetalingen, tenzij een vergoedingsverzoek wordt ingediend voor een abonnementsperiode die nog niet is begonnen (binnen de periode van automatische facturatie, ongeveer 2 weken voordat je huidige abonnementsperiode eindigt). In dat geval wordt de volgende abonnementsperiode niet gestart, maar ontvang je volledige bescherming tijdens je huidige abonnementsperiode tot en met de verloopdatum.